Dzień dobry!
Mam nadzieję, że jesteście wyspani, najedzeni, przygotowani do zajęć i w dobrych humorach. Na wstępie brawa dla Igorka!!!! Z okazji Dnia Ziemi zasadzi drzewo z rodzicami. Może zechciałbyś wysłać nam zdjęcie?Cieszy mnie, że od najmłodszych lat uczycie się dbać o naszą planetę. Miałam wczoraj możliwość rozmowy z niektórymi. Było mi bardzo miło Was usłyszeć. Moje wrażenia po tych rozmowach zawrę w tej grafice. Dla wszystkich tych, którym było wczoraj smutno:
A teraz już zaczynamy.
Temat: Calineczka.
Dzisiaj dzień bez matematyki. Zajmujecie się tylko .....
"CALINECZKĄ "- piękną baśnią H. Ch. Andersena. Zostawcie w spokoju krzesło i biurko, Zajmijcie ulubioną pozycję i posłuchajcie bajki. Bajki, którą znacie, ale nie w takiej wersji, jakiej posłuchacie. Skupcie się więc dobrze i - zapraszam do słuchania (trzeba kliknąć w obrazek poniżej).
https://www.youtube.com/watch?v=CjHh15y3-_E
Po powrocie zrobimy sobie taką lekcję ze starym rzutnikiem. Szymek tego dopilnuje!!! 😉😉😉😉😉😉😊😊😊
ĆWICZENIA POLONISTYCZNE:
Otwórzcie je na stronie 50 - 51
Ćwiczenie 1.
Tutaj tak jak zwykle wpisujecie informacje o autorze, bohaterach i tytule.
Ćwiczenie 2.
Wasze zadanie tutaj to ponumerować obrazki w kolejności zdarzeń oraz podpisanie ich zwrotami z ramki.
Ćwiczenie 3.
Przymiotniki w ramce to określenia cech dwóch bohaterów baśni. Calineczki i kreta. Myślę, że nie macie wątpliwości kto był śliczny, a kto egoistyczny - czyli samolubny, myślący tylko o sobie.
Ćwiczenie 4.
musicie w tym ćwiczeniu użyć wyrazów z ramki ćwicz. 3 Jaka była Calineczka i jaki był kret?
Ćwiczenie 5.
Tutaj wymieniacie po przecinku jakie zwierzątka spotkała na swojej drodze Calineczka.
Ćwiczenie 6.
Lepienie Calineczki z plasteliny. Spróbujcie.
W - F
Dzisiaj trochę ruchu w rytm znanej muzyki. Ale wcześniej rozgrzewka.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH:
ćwiczenia polonistyczne na stronie 52 - 53
Jest to identyczna forma sprawdzenia swoich umiejętności jak wczoraj w matematyce. Poproszę o zdjęcie jeśli zdecydujecie się zrobić którąś z moich propozycji.
Propozycja 1.
Propozycja 2.
GRA W PAŃSTWA I MIASTA:
Możecie wydrukować lub narysować własny projekt.
ZASADY
Na czym polega gra państwa miasta?
Dzielimy kartkę papieru na sześć
podstawowych kategorii, albo korzystamy z gotowego szablonu.
Podstawowe kategorie to: państwo,
miasto, zwierzę, roślina, rzecz, sławna osoba.
Jeśli gracze mają chęć zmienić
kategorie i grać również w samochody, krainy geograficzne, rzeki i itp. to
mogą oczywiście to zrobić, dopisując kolejne kategorie do swojej kartki.
W grę może grać od dwóch do
kilkunastu osób.
Zasady są następujące: jedna osoba odlicza w pamięci
litery alfabetu,
a siedząca obok niej w wybranym przez
siebie momencie mówi "stop".
Litera, na której się zatrzyma, jest
literą, której będzie dotyczyła gra.
Jeśli np. wyliczanka alfabetowa
zatrzyma się na literze "M", gracze muszą wypełnić swoje kartki,
wpisując w odpowiednie rubryki wyrazy na literę "M".
Czyli wpisują państwo rozpoczynające
się od litery "M", np. Macedonia, miasto - Moskwa, zwierzę - mysz,
roślina - marchew, rzecz - miska, sławna osoba - Małysz (Adam).
Pierwsza osoba, która wypełni
wszystkie kategorie, mówi "Stop"
i zaczyna liczyć do 10. Gdy skończy,
wszyscy gracze muszą odłożyć na bok długopisy.
Zaczyna się sprawdzanie wypełnionych
pól.
Jeśli państwo wpisała tylko jedna
osoba, a pozostali gracze nie wypełnili tej kategorii, otrzymuje ona 15
punktów.
Jeśli wszyscy gracze wpisali różne
państwa - każdy otrzymuje po 10 punktów.
Jeśli państwa się powtarzają, gracze,
którzy wpisali takie same wyrazy otrzymują po 5 punktów.
Wygrywa osoba, która zdobędzie
największą liczbę punktów.
Miłej zabawy!👌
KONIEC
Pani A i A 💖





