Jak się dzisiaj czujecie? Podobała się wczorajsza niespodzianka?
Komentarze Waszych rodziców dowodzą, że byliście zadowoleni.
Dziękuję za Wasze kartki. Są przepiękne. Wszystkie zamieściłam na ogólnopolskiej tablicy Padlet w ramach akcji, tak jak się umawialiśmy. Wszystkie Wasze prace będą wstawiane w zakładce GALERIA po lewej stronie bloga zrobię to już wieczorem.
Przypomnę jeszcze tylko, że 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - na znak solidarności z osobami z autyzmem wiele budynków w Polsce i na świecie będzie podświetlanych na niebiesko.
Zajrzyjcie na stronę naszej szkoły. Są tam szczegóły w jaki sposób można włączyć się w obchody tego dnia. Link poniżej:
A teraz już wracamy do obowiązków.
Zacznę od uporządkowania zasad jakich musimy się trzymać pracując na odległość:1. Wasze prace wysyłają rodzice w postaci zdjęcia na mojego messengera (chyba, że ktoś nie ma takiego komunikatora, wtedy wysyła zdjęcie inną drogą).
2. Trzy razy w tygodniu zaczynając od poniedziałku 5 kwietnia będę dzwoniła do 5 osób o umówionej wcześniej godzinie, aby odsłuchać jak czytacie.
3. Niedługo pojawią się nowe zakładki na naszym blogu. Będę tam zamieszczała ciekawostki i dodatkowe karty pracy, tak jak robiliśmy to w klasie, Wy będziecie mogli drukować, rozwiązywać, grać, lub po prostu czytać zamieszczone tam informacje. W drugim będą tylko pomysły na różnego rodzaju prace i dodatkowe aktywności.
WSZYSTKO CO BĘDZIE ZAMIESZCZANE W TYCH ZAKŁADKACH JEST DLA CHĘTNYCH!!!
Dzisiaj troszeczkę inaczej. Zaczynamy od matematyki. Przygotujcie zeszyty, piórnik, podręcznik i ćwiczenia. WAŻNE! - POTRZEBNA BĘDZIE EKIERKA taka jak na zdjęciu poniżej:
Zapiszcie w zeszytach dzisiejszy temat. Zdjęcie z mojej domowej tablicy 🌝
Ale na początek wyjaśnijmy czym są prostokąty. Przepiszcie lub poproście o wydrukowanie karki z zeszytu, którą tu zamieszczam. Napisałam tu krótką charakterystykę prostokąta.
Wiemy już, że prostokąt ma parami boki tej samej długości. Teraz przeczytajcie to co napisałam u dołu i narysujcie swój prostokąt w zeszytach według instrukcji z tej kartki:
Czy macie już swój prostokąt? To weźcie teraz do rąk ekierkę. Popatrzcie jak za jej pomocą szuka się kątów prostych w figurach geometrycznych.
Kąt drugi:
Kąt trzeci:
Kąt czwarty:
Czy tak wygląda Wasz prostokąt? Zwróćcie uwagę jak oznaczyłam wszystkie kąty.
Przejdźmy zatem do ćwiczeń. Otwórzcie je na stronie 18 - 19. Macie tam różne figury geometryczne. Jednak większość zadań dotyczy PROSTOKĄTA.
Ćwiczenie 1
Bardzo proste. Musicie z sylab umieszczonych w figurach ułożyć hasło. A to umiecie wyśmienicie.
Ćwiczenie 2
Tu będzie troszeczkę trudniej. Potrzebujecie ekierki, aby odnaleźć kąty proste. Możecie to zrobić tak jak pokazałam na zdjęciach wyżej. Uwaga! Nie wszystkie kąty w tych figurach są proste. Ale w rozszyfrowaniu pomoże Wam ekierka - odpowiednio przyłożona do figury, którą sprawdzacie.
Ćwiczenie 3 i 4
To już potraficie. Mierzycie linijką każdy bok i wpisujecie pomiar w odpowiednie miejsce. W kolejnym szukacie tylko prostokątów.
Ćwiczenie 5
W tym ćwiczeniu musisz podkreślić jakie cechy ma ta figura.
Jeśli nie pamiętasz jakie cechy ma prostokąt wróć do zdjęcia wyżej, gdzie wymieniłam czym charakteryzuje się ten czworokąt.
Ćwiczenie 6
Tu pojawiają się oznaczenia wierzchołków: A B C D widzicie, że te oznaczenia są w innym miejscu niż kąty, są na zewnątrz prostokąta. Kiedy połączymy wierzchołek A i B mówimy wówczas o boku AB, który ma pewne wymiary. Jaka to długość? To Wasze zadanie zmierzyć boki AB, CD, CB, AD. Myślę, że bez problemu już to zrobicie.
Ćwiczenie 7
Jest powtórką tego co zrobiliście w swoich zeszytach. Musicie tylko zmienić wymiary tej figury.
ZADANIE ZAGADKA!
O odpowiedź poproszę w komentarzu pod postem tak jak zwykle.
PRZERWA !
Trochę ruchu, w zabawnym wydaniu po tak ciężkiej pracy. Zapraszam:
Trochę ruchu, trochę śmiechu i od razu jest nam lepiej :) Jeszcze tylko napijcie się wody.
Kochani zadania polonistyczne z tego tematu mamy już za sobą, więc dzisiaj tylko króciutkie ode mnie.
W - F - ABECADŁO GIMNASTYCZNE
W dzisiejszych zajęciach będą musieli Wam pomóc rodzice lub ktoś kto zatrzyma w odpowiednim momencie załączony filmik. Powodzenia. Ja też spróbuję.
I na koniec w ramach zajęć kreatywnych zadanie:
1. Przez cały tydzień aktywnie słuchacie muzyki według Batti Strauss tak jak poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0
Na dzisiaj koniec. Do jutra.
Pani Agnieszka





