Dzień dobry!
Gotowi do dzisiejszych zajęć? Umyci, najedzeni, pokój wywietrzony?
To zaczynamy!
Gotowi do dzisiejszych zajęć? Umyci, najedzeni, pokój wywietrzony?
To zaczynamy!
Najpierw
posłuchajcie, jak brzmi wiosna według włoskiego kompozytora epoki baroku
Antonio Vivaldiego. Jest to bardzo znany utwór muzyki poważnej. Zwróćcie uwagę
na instrumenty, na jakich grają muzycy w orkiestrze - kilka razy już o tym
mówiliśmy.
A teraz śpiew skowronka:
Czas na przerwę. Wyjrzyjcie przez okno. Spróbujcie dostrzec oznaki wiosny. Wiem, że niewiele przez nie widać, ale postarajcie się być uważnymi obserwatorami. Zróbcie kilka przysiadów, napijcie się wody. Przygotujcie zeszyty do polskiego.
Zapiszcie dzisiejszą datę i temat.
Przeczytajcie uważnie przygotowany specjalnie dla Was artykuł.
Pamiętajcie o sprawdzeniu swojej pracy!
Praca
gotowa? Sprawdzona? To czas na przerwę. Może warto przekąsić coś warzywnego lub
owocowego? Teraz kilka głębokich wdechów nosem i wydechów ustami. I kilka łyków
wody.
Wracamy do naszego tekstu. Teraz naszykujcie sześć kolorów kredek: żółtą, niebieską, różową, czerwoną, fioletową i zieloną, Upewnijcie się, że są dobrze naostrzone.
Będziecie zaznaczać trudności ortograficzne w tekście. Zaznaczać - czyli brać literkę w ramkę w danym kolorze. Uważajcie - nie poprawiacie liter, nie zamalowujecie ich, nie podkreślacie - tylko otaczacie literę ramką, kwadratową lub prostokątną. W tym celu będziecie musieli prześledzić przepisany tekst sześciokrotnie. Wykonajcie to zadanie dokładnie i zgodnie z poleceniem.
Wracamy do naszego tekstu. Teraz naszykujcie sześć kolorów kredek: żółtą, niebieską, różową, czerwoną, fioletową i zieloną, Upewnijcie się, że są dobrze naostrzone.
Będziecie zaznaczać trudności ortograficzne w tekście. Zaznaczać - czyli brać literkę w ramkę w danym kolorze. Uważajcie - nie poprawiacie liter, nie zamalowujecie ich, nie podkreślacie - tylko otaczacie literę ramką, kwadratową lub prostokątną. W tym celu będziecie musieli prześledzić przepisany tekst sześciokrotnie. Wykonajcie to zadanie dokładnie i zgodnie z poleceniem.
Najpierw zaznaczcie wszystkie litery
"ż" w tekście na żółto.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "rz" w tekście na niebiesko.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "ó" w tekście na różowo.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "u" w tekście na czerwono.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "h" w tekście na fioletowo.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "ch" w tekście na zielono.
Uffffff, to było sporo pracy. Ale na pewno się Wam udało!
Potem zaznaczcie wszystkie litery "rz" w tekście na niebiesko.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "ó" w tekście na różowo.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "u" w tekście na czerwono.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "h" w tekście na fioletowo.
Potem zaznaczcie wszystkie litery "ch" w tekście na zielono.
Uffffff, to było sporo pracy. Ale na pewno się Wam udało!
Czas na W-F
Załóżcie coś wygodnego i ćwiczcie razem z Panią Marzeną. Potrzebne Wam będą:
KOCYK LUB MATA, PODUSZKA JASIEK, DWIE MAŁE BUTELKI Z WODĄ, JAKAKOLWIEK PIŁKA, DWA TALERZYKI PAPIEROWE LUB DWA INNE OKRĄGŁE PRZEDMIOTY. '
DO DZIEŁA:
Czas na matematykę. Przed
Wami karta z działaniami. Może być wydrukowana, może być przerysowana, do zeszytu od matematyki. Waszym
zadaniem jest uzupełnić brakujące liczby tak, żeby wszystkie działania były
prawidłowe. Jak sprawdzicie, że wszystko się zgadza, wszystkie liczby parzyste
poprawcie na pomarańczowo.
Kto lubi Minecraft?
Przygotuj kartki w kratkę lub wydrukuj kartę załączoną u dołu, ołówek, kredki. Stwórz świat Minecraft o tematyce wiosennej. Zadanie będzie polegało na wykonaniu geometrycznego rysunku. (Karta pracy zamieszczona za zgodą bardzo miłej Pani, właścicielki bloga Warsztat Nauczycielki) Na wykonanie tego zadania masz czas do następnej środy, czyli ile dni? Napisz mi proszę w komentarzu do tego zadania.
To już wszystko na dzisiaj.
Jutro wrócimy do wiosennego tekstu ortograficznego. Pozdrawiam Was bardzo
serdecznie.
Wasza Pani Agnieszka Szostek




