ZEGAR

poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Wtorek 7 kwietnia 2020 r.


Dzień dobry 2a !
Wypoczęci? Wyspani? Mam nadzieję, że tak. 
Jak Wam idzie granie na kubku? 
Dostałam już jeden filmik z pięknie zgranym rytmem. Jestem pod ogromnym wrażeniem Waszych umiejętności. 
Na początek jeszcze ważna informacja!!!
W środę chciałabym połączyć się poprzez messengera o godz. 10:00 z kilkoma osobami. Skontaktuję się dzisiaj z rodzicami tych osób. 
Jeśli chcecie porozmawiać ze mną lub w większej grupie napiszcie mi dzisiaj w komentarzu a zorganizuję takie spotkanie. 

Przygotujcie podręcznik, zeszyty ćwiczenia i piórnik. Oczywiście coś do picia w zakręcanej butelce lub bidonie. Zaczynamy.


Kochani wczoraj poznaliśmy kilka zabytków Krakowa. Bramę Floriańską, Smoczą Jamę, Kopiec Kościuszki i kilka innych. Ale czy tylko kościoły, pomniki, okazałe stare budowle możemy nazywać pomnikami?
Za chwilę będziecie znali już odpowiedź na to pytanie. Otwórzcie podręczniki na stronie 30 - 31. Macie tu króciutki tekst do przeczytania. Zapoznajcie się również z podpisami przy ilustracjach - to ważne!


Przeczytane? Wiecie już, że zabytki to nie tylko budynki i pomniki. 
Zapiszcie zatem co to jest zabytek w swoich zeszytach do polskiego 
W poprawnym zapisie pomocne będą ćwiczenia polonistyczne. Otwórz je na stronie 32. 

Przechodzimy do ćwiczeń polonistycznych.
Na stronie 32 macie do rozwiązania 2 ćwiczenia.
Ćwiczenie 1. 
Wiedząc  już czym  są zabytki musicie zaznaczyć zdjęcia, na których są one pokazane. 

Ćwiczenie 2. 
Waszym zadaniem jest rozwiniecie zdań. Czyli z tych króciutkich macie zrobić piękne długie inaczej rozbudowane.
Zwróćcie uwagę, że pierwsze zdanie napisane jest w czasie przeszłym a drugie w czasie teraźniejszym. 

Czas na odpoczynek i troszeczkę aktywności fizycznej. Przy tej okazji utrwalicie też zegar i angielski!!! Czy muszę przypominać o wodzie i zdrowej przekąsce? 😉😉😉😉😉🙂🙂🙂🙂


Dotlenieni? Taniec daje dużo pozytywnej energii, której tak bardzo nam wszystkim potrzeba.

MATEMATYKA 
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 24 - 25
Ćwiczenie 1 
Obliczacie dowolnym sposobem.
Ćwiczenie 2 zadanie z treścią. Tu postarajcie się rozpisać działanie jednym z poznanych wcześniej sposobów.

Jak to zrobić popatrzcie:


Kolejne ćwiczenia matematyczne rozwiązujecie w ten sam sposób.

Czas na W-F
Ubierzcie się wygodnie, przygotujcie coś do picia.
Zaczynamy od rozgrzewki:


Rozgrzewka zrobiona? To ćwiczymy dalej. Teraz będą potrzebne butelki plastikowe - 6 sztuk lub cokolwiek czym można je zastąpić miśki, klocki, miski itp. 


INFORMATYKA

Dzisiaj będziemy tworzyć ogłoszenie w Edytorze tekstu. Może to być Microsoft Word lub WordPad. Pamiętacie? Już wiele razy używaliście tego programu na zajęciach informatycznych. 
Najpierw przypomnijmy sobie co to jest ogłoszenie i co w nim powinno się znaleźć.


Ćwiczenie 1
Napiszcie ogłoszenie o zgubionym długopisie. Tu musicie włączyć wyobraźnię. Może to być Wasz długopis, może to być pamiątkowy długopis. Zróbcie zdjęcie gotowego ogłoszenia i prześlijcie do mnie. Macie czas do następnego wtorku.

ZADANIE DLA CHĘTNYCH:
Poćwiczcie szare komórki przy rozwiązywaniu łamigłówki, tworzymy kolorowego węża tak jak we wzorze:


A tu plansza z dziewięcioma łamigłówkami. Wcale nie trzeba jej drukować, można ją sobie przerysować.



Na dzisiaj koniec. 
Do jutra. 
Wasza Pani Agnieszka 





PONIEDZIAŁEK 6 kwietnia 2020 r.

Dzień dobry Kochani!
Jak minął weekend? Mama nadzieję, że odpoczęliście. 
Od dzisiaj mamy jeszcze trzy dni edukacji w domu przed świętami. Ostatni raz spotkamy się w środę.
A potem od czwartku zaczyna się przerwa wielkanocna, która potrwa do wtorku.

Dzisiaj zadzwonię do 5 osób z prośbą o przeczytanie tekstu, o którym pisałam w piątek. Do usłyszenia.

Zanim przystąpimy dzisiaj do lekcji chciałabym przypomnieć kilka zasad.
  •  Starasz się pracować samodzielnie.
  •  Twoje miejsce pracy jest uporządkowane, aby nic Cię nie rozpraszało.
  •  Robisz przerwy pomiędzy zajęciami, podczas których możesz wykonać kilka ćwiczeń, wywietrzyć pokój, wypić wodę.
  • Nie odkładaj zadań na inny dzień, bo mogą być duże zaległości. 
  • Pamiętaj, że nauka w domu jest tak samo ważna jak ta w szkole. 
  • Gdy będziesz miał problem z zadaniem zawsze możesz zapytać dorosłą osobę lub napisać do mnie. 
  • W wolnym czasie utrwalaj to co już umiesz, aby lepiej zapamiętać.


Dzisiaj zaczynamy dział: ŚLADY PRZESZŁOŚCI
Temat dnia: ZWIEDZAMY
Przygotuj podręcznik i ćwiczenia do edukacji matematycznej,edukacji polonistycznej, zeszyt oraz piórnik.

Otwórz proszę podręcznik na stronie 26 - 28. Przeczytaj tekst I. Landau "Zwiedzamy zabytki". 



Jeśli udało Wam się przeczytać to będziecie umieli odpowiedzieć na moje pytania, zastanówcie się teraz:
1. Dokąd Kuba pojechał na wycieczkę?
2. Jakie zabytki Kuba zwiedzał w Krakowie?
3. Dlaczego chłopiec tak mało wiedział na ich temat?

DOMYŚLACIE SIĘ JUŻ, ŻE DZISIAJ ZWIEDZAMY KRAKÓW
Spójrz na mapę Polski. Zaznaczono na niej położenie tego pięknego miasta. 
Pokażę Wam jeszcze jedną mapę. Zastanawiam się czy pamiętacie co oznaczają barwy na niej? Czy potraficie powiedzieć jak położony jest Kraków. Podpowiem tylko, że jest tam dużo koloru brązowego. Co on oznacza? Napiszcie proszę w komentarzu. 

Kochani Kraków to przepiękne miasto, w którym znajduje się bardzo dużo śladów naszej historii i kultury. Zobaczcie teraz kilka najważniejszych miejsc
 Krakowa, które mam nadzieję kiedyś zobaczycie osobiście. 

1. SMOCZA JAMA 



Smok Wawelski






2. BRAMA FLORIAŃSKA 



3.KOPIEC KOŚCIUSZKI


4. LAJKONIK



Zróbcie sobie krótką przerwę. Napijcie się wody połóżcie wygodnie i  posłuchajcie, jak pięknie kwietniowe marzenia namalował muzyką nasz słynny kompozytor, Fryderyk Chopin.  Możecie słuchać z zamkniętymi oczami albo oglądać wiosenne zdjęcia.


Zrelaksowani? To do pracy.
 Otwórzcie proszę ćwiczenia polonistyczne na stronie 28. Nie zamykajcie podręcznika będzie Wam potrzebny. 
 Ćwiczenie 1 i 2 ze strony 28 sprawdza czy uważnie czytaliście tekst w podręczniku. Odpowiedzcie na pytania.
Ćwiczenie 3.
Tu musicie odpowiedzieć na pytanie: Jak powinien zachowywać się prawdziwy turysta? 

Ćwiczenie 4. 
Aby było łatwiej i szybciej je wykonać wstawiam podpowiedź:

1.Pałac Kultury i Nauki w Warszawie:

2. Smok Wawelski w Krakowie:

3. Fontanna Naptuna w Gdańsku:

Ćwiczenie 5 s. 30
Przed Wami plan Starego Miasta w Krakowie poszukajcie na nim zabytków, o których dzisiaj mówiliśmy otoczcie je niebieskimi kółkami. 

Ćwiczenie 6, 7 i 8 s. 31 Uczymy się korzystać  z mapy. 
Widzicie tu symbole, które występują na mapach. Są one oznaczeniami różnych miejsc. Dzięki nim dużo łatwiej odszukać to co chcielibyśmy zwiedzić. Znajdziecie je na swoim planie s. 30 u dołu po prawej stronie.
Zaznaczyłam to szarym kółkiem na fotografii poniżej:

Myślę, że poradziliście sobie z tym bez problemu. 

Ćwiczenie 7 
Tutaj musicie kolejny raz skorzystać z planu  s. 30 i odpowiedzieć na pytania.

 Ćwiczeni 8
Zaczynasz swoją podróż od ul. Westerplatte.
To ćwiczenie jest na ocenę! Wykonaj je samodzielnie bardzo proszę. Poproś osobę dorosłą o zrobienie zdjęcia i przesłanie na mojego messengera. 


 Przerwa !!!!

To była poważna praca, wymagała skupienia i sporo wysiłku.  Dlatego teraz czas na dłuższą przerwę. Może potańczycie? Ta piosenka też jest śmieszna 😀


Wracamy!!!!
Kochani została jeszcze matematyka. 
Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na stronie 22 - 23.
Wracamy tu do dodawania w zakresie 100. 
Możecie sprawdzić swoje dotychczasowe umiejętności na 3 sposoby. Zanim zaczniecie wróćcie do strony 20 -21. Pokazano tam na pchełkach jak możecie rozwiązywać takie przykłady. 
Jeśli ktoś już potrafi dodawać bez podpowiedzi na pchełkach robi ćwiczenia 1- 5 strona 22 - 23. 
Jeśli ktoś ma duże problemy z dodawaniem tymi trzema sposobami robi tylko ćwiczenia na stronie 20 i 21 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pamiętajcie, że żółte pchełki to pełne dziesiątki, a czerwone i zielone to jedności.

Kochani to już prawie koniec.
Poniżej zamieszczam filmik chciałbym aby każdy z Was nauczył się grać na kubku. Tak na kubku!!! Macie na to czas do środy 15.04.2020 r. Poproszę o krótki filmik nagrany przez rodzica lub zadzwonię przez messengera aby sprawdzić jak gracie. 

KONIEC NA DZISIAJ!!!!! 
 Wiem, że było bardzo dużo pracy. Jestem dumna, że tak dzielnie sobie poradziliście. 
Pamiętajcie o przesłaniu ćwiczenia 8 ze strony 31. Proszę o samodzielność!!!

Jeszcze tylko zadania dla chętnych:
Propozycja 1:
Jeśli ktoś nie może wydrukować karty, niech przerysuje tabelkę z działaniami, policzy je  i wpisze w pola wyniki.

Propozycja 2.

A może zechcecie się pobawić w domku pod stołem? Pani Vitia Hoffmann narysowała dla Was instrukcję, jak taki domek zorganizować.


Propozycja 3 Od pani Agnieszki Kamieńskiej - Ławeckiej


Do zobaczenia jutro !!!








ZADANIA OD PANI A. KAMIEŃSKIEJ - ŁAWECKIEJ

Pani Agnieszka przygotowała dla Was propozycje zabaw i aktywności, z których możecie korzystać w wolnym czasie. Znajdziecie tu wiele ciekaw...