Dzień dobry 2a !
Wypoczęci? Wyspani? Mam nadzieję, że tak.
Jak Wam idzie granie na kubku?
Dostałam już jeden filmik z pięknie zgranym rytmem. Jestem pod ogromnym wrażeniem Waszych umiejętności.
Na początek jeszcze ważna informacja!!!
W środę chciałabym połączyć się poprzez messengera o godz. 10:00 z kilkoma osobami. Skontaktuję się dzisiaj z rodzicami tych osób.
Jeśli chcecie porozmawiać ze mną lub w większej grupie napiszcie mi dzisiaj w komentarzu a zorganizuję takie spotkanie.
Przygotujcie podręcznik, zeszyty ćwiczenia i piórnik. Oczywiście coś do picia w zakręcanej butelce lub bidonie. Zaczynamy.
Kochani wczoraj poznaliśmy kilka zabytków Krakowa. Bramę Floriańską, Smoczą Jamę, Kopiec Kościuszki i kilka innych. Ale czy tylko kościoły, pomniki, okazałe stare budowle możemy nazywać pomnikami?
Za chwilę będziecie znali już odpowiedź na to pytanie. Otwórzcie podręczniki na stronie 30 - 31. Macie tu króciutki tekst do przeczytania. Zapoznajcie się również z podpisami przy ilustracjach - to ważne!
Przeczytane? Wiecie już, że zabytki to nie tylko budynki i pomniki.
Zapiszcie zatem co to jest zabytek w swoich zeszytach do polskiego
W poprawnym zapisie pomocne będą ćwiczenia polonistyczne. Otwórz je na stronie 32.
Przechodzimy do ćwiczeń polonistycznych.
Na stronie 32 macie do rozwiązania 2 ćwiczenia.
Ćwiczenie 1.
Wiedząc już czym są zabytki musicie zaznaczyć zdjęcia, na których są one pokazane.
Ćwiczenie 2.
Waszym zadaniem jest rozwiniecie zdań. Czyli z tych króciutkich macie zrobić piękne długie inaczej rozbudowane.
Zwróćcie uwagę, że pierwsze zdanie napisane jest w czasie przeszłym a drugie w czasie teraźniejszym.
Czas na odpoczynek i troszeczkę aktywności fizycznej. Przy tej okazji utrwalicie też zegar i angielski!!! Czy muszę przypominać o wodzie i zdrowej przekąsce? 😉😉😉😉😉🙂🙂🙂🙂
Dotlenieni? Taniec daje dużo pozytywnej energii, której tak bardzo nam wszystkim potrzeba.
MATEMATYKA
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 24 - 25
Ćwiczenie 1
Obliczacie dowolnym sposobem.
Ćwiczenie 2 zadanie z treścią. Tu postarajcie się rozpisać działanie jednym z poznanych wcześniej sposobów.
Jak to zrobić popatrzcie:
Kolejne ćwiczenia matematyczne rozwiązujecie w ten sam sposób.
Czas na W-F
Ubierzcie się wygodnie, przygotujcie coś do picia.
Zaczynamy od rozgrzewki:
Rozgrzewka zrobiona? To ćwiczymy dalej. Teraz będą potrzebne butelki plastikowe - 6 sztuk lub cokolwiek czym można je zastąpić miśki, klocki, miski itp.
INFORMATYKA
Dzisiaj będziemy tworzyć ogłoszenie w Edytorze tekstu. Może to być Microsoft Word lub WordPad. Pamiętacie? Już wiele razy używaliście tego programu na zajęciach informatycznych.
Najpierw przypomnijmy sobie co to jest ogłoszenie i co w nim powinno się znaleźć.
Ćwiczenie 1
Napiszcie ogłoszenie o zgubionym długopisie. Tu musicie włączyć wyobraźnię. Może to być Wasz długopis, może to być pamiątkowy długopis. Zróbcie zdjęcie gotowego ogłoszenia i prześlijcie do mnie. Macie czas do następnego wtorku.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH:
Poćwiczcie szare komórki przy rozwiązywaniu łamigłówki, tworzymy kolorowego węża tak jak we wzorze:
A tu plansza z dziewięcioma łamigłówkami. Wcale nie trzeba jej drukować, można ją sobie przerysować.
Na dzisiaj koniec.
Do jutra.
Wasza Pani Agnieszka






















