ZEGAR

wtorek, 14 kwietnia 2020

Środa 15 kwietnia 2020 r.

Witajcie po świętach Kochani!
Mam nadzieję, że wszyscy wracacie do pracy zdrowi i zrelaksowani. 
Czy Wam tak samo jak mi brakuje ruchu? Czy w święta zjedliście nieco więcej niż zwykle? Myślę, że tak😉😉😉😉😉🌝🌝🌝 No cóż trzeba temu jakoś zaradzić, dlatego dzisiaj będzie trochę więcej aktywności fizycznej niż na co dzień.  



Temat dnia: Dawniej i dziś.


Przygotujcie: podręcznik, zeszyty, piórnik, wodę, wygodne sportowe ubranie. 


Zaczniemy tradycyjnie od podręcznika otwórzcie go na stronie 32 - 33 widzicie tam krótki tekst "Manufaktura w Łodzi". Przeczytajcie go proszę (nauczcie się go czytać na jutro). Zwróćcie uwagę na nowe słowo MANUFAKTURA za chwilę wyjaśnimy sobie co ono oznacza.



1. Czy umiecie odpowiedzieć na pytanie czym obecnie jest Manufaktura w Łodzi?
2. Czy znacie miejsce - zabytek w Siedlcach, które kiedyś pełniło zupełnie inną funkcję niż obecnie? Porozmawiajcie o tym z rodzicami lub poszukajcie informacji na ten temat. Napiszcie proszę odpowiedź na to pytanie w komentarzu.


W lewym dolnym rogu podręcznika widzicie wyjaśnienie słowa MANUFAKTURA -przeczytajcie je uważnie, przepiszcie do zeszytu i zapamiętajcie! 
Do zapamiętania na dzisiaj będzie również zasada ortograficzna, którą widzicie na stronie 33 podręcznika. Nazwy mieszkańców miast piszemy małą literą:


Otwórzcie teraz zeszyty do polskiego, zapiszcie i wyjaśnijcie informacje według poniższego wzoru. Ze strony 98 podręcznika przepiszcie nazwy mieszkańców kilku znanych Polskich miast:
A teraz przerwa. 15 minut na ruch, nawodnienie i smaczną przekąskę. 
Podzielcie filmik na połowę, nagranie ma 30 minut i jest w języku angielskim ale wystarczy naśladować ćwiczenia. Podzielcie nagranie na 2 części po 15 min. Przyznam, że można się mocno zmęczyć szczególnie po świątecznym objadaniu. Zapraszam:
https://www.youtube.com/watch?v=8DZktowZo_k

UUUUU zmęczeni? Jeśli tak to bardzo dobrze. Ruch to zdrowie!!! Pamiętajcie o tym.

A teraz otwórzcie ćwiczenia polonistyczne na stronie 34 - 35

Ćwiczenie 1 
To bardzo prosty diagram. Znaczenie hasła powstałego po rozwiązaniu już znacie.
Ćwiczenie 2. WAŻNE!!!!
Musicie tera uzupełnić ćwiczenie hasłem z diagramu. Przeczytajcie powstałe zdanie 3 razy, zapamiętajcie, zamknijcie na chwilę ćwiczenia i zapiszcie je z pamięci w zeszycie. Bardzo proszę rodziców o zdjęcie napisanego samodzielnie z pamięci zdania!!!!
Ćwiczenie 3.
W tym ćwiczeniu dzielicie cały wyraz na sylaby i z każdej z sylab układacie wyraz. 
Podzieliłam tylko część wyrazu Wy kończycie i piszecie własne propozycje wyrazów:
ma|nu|faktura
ma - mata 
nu - numer

Ćwiczenie 4 i 5.
Tutaj poćwiczycie umiejętność poprawnego zapisu nazw mieszkańców miast. Czy już pamiętacie jak to zapisać? Jeśli nie to zajrzyjcie do zeszytu gdzie zapisaliście tę ważną informację. Mała podpowiedź:
                                                     Łódź  
    Pan - łodzianin         Pani - łodzianka

ZABAWA NA UTRWALENIE NOWEJ ZASADY ORTOGRAFICZNEJ.
Wydrukujcie sobie grę, którą przesyłam bądź wykonajcie na kartach własną rozszerzoną o inne miasta grę.
Jedna karta miasto - druga nazwa jego mieszkańca, odkrywając miasto musimy znaleźć mieszkańca tego miasta i odwrotnie.
Można grać według zasad "Memo" lub proponowanej już przeze mnie wcześniej  gry "Ja mam, kto ma?" 


5 minut przerwy. Zróbcie 10 przysiadów, wyciągnijcie mocno ręce w górę, rozciągnijcie się, szybki bieg w miejscu kilka głębokich wdechów i wydechów - wracamy.

MATEMATYKA
Otwórzcie ćwiczenia matematyczne na stronie 26 - 27
Kochani wszystkie dzisiejsze ćwiczenia nadal dotyczą dodawania w zakresie 100 z przekraczaniem progu dziesiątkowego. Nie jest to prosta umiejętność więc utrwalanie ma duże znaczenie. Przesyłam filmik, który ułatwi Wam przyswajanie tej umiejętności. Obejrzyjcie go proszę. Przedstawia on podsumowanie wszystkich ważnych informacji związanych z dodawaniem od  początku, aż do etapu w którym teraz jesteście.
https://www.youtube.com/watch?v=-245gXKqft8

EDUKACJA PLASTYCZNA

Potrzebna będzie pocztówka z zabytkiem/fotografia z gazety lub wydruk przesłany przeze mnie. Waszym zadaniem będzie przyklejenie pocztówki/fotografii w dowolnym miejscu na kartce z bloku rysunkowego A 4. Następnie dorysowanie dalszej części pocztówki/fotografii pastelami bądź innymi kredkami. Oczywiście według Waszego pomysłu. Poproszę o zdjęcie pracy do końca tygodnia. 
Moja propozycja. Czy poznajecie co to za budynek?


EDUKACJA PRZYRODNICZA
Czy pamiętacie jak rozmawialiśmy na temat oznak nadchodzącej wiosny? Przypominaliśmy sobie jakie ptaki przylatują do nas o tej porze roku. Wśród nich były bociany.
Chciałabym Wam zaproponować obserwację tego wspaniałego ptaka. Gdy klikniecie w link poniżej zobaczycie widok na gniazdo bocianie w Strzelcach.  Obserwujcie raz dziennie to miejsce. Będą zachodziły tam różne zmiany.  Na niektóre trzeba będzie poczekać. Róbcie notatki w brudnopisie do czasu kiedy poproszę o podsumowanie (data, czy coś ciekawego się zadziało itp.) Na koniec spróbujecie opisać swoją obserwację na ocenę. Czasami będzie widoczna reklama, ale nie przejmujcie się, poczekajcie chwilę, aż pokaże się gniazdo.


Na koniec może wrócicie do dalszej części filmiku z aktywnością ruchową. Byłoby to bardzo wskazane 😉😉😉😉

Na dzisiaj koniec.
Do jutra !!!!! 

  

ZADANIA OD PANI A. KAMIEŃSKIEJ - ŁAWECKIEJ

Pani Agnieszka przygotowała dla Was propozycje zabaw i aktywności, z których możecie korzystać w wolnym czasie. Znajdziecie tu wiele ciekaw...