ZEGAR

niedziela, 19 kwietnia 2020

Poniedziałek 20 kwietnia 2020 r.




Dzień dobry Kochani 🌞🌞🌞🌞🌞🌞


Witam Was w poniedziałek :) 



Mam nadzieję, że odpoczęliście od obowiązków szkolnych, a weekend spędziliście kreatywnie. 
Oskar z mamą znaleźli czas na zrobienie polecanych w piątek ciasteczek. Z jednym składnikiem od siebie. Wyglądają wspaniale. 

Czy wszystko przygotowane do pracy? ZACZYNAMY !!!!

Temat dnia: Wiosenne kwiaty.







Przeczytajcie wiersz "Wiosna" na stronie 38 podręcznika. 
Zwróćcie uwagę na nazwy roślin jakie w nim występują.
Przeczytane? Mam dla Was propozycję: przeczytajcie polecenie 6 na s. 39 podręcznika. Czy widzicie co jest tam napisane ? 
Zamiast nauki wiersza na pamięć proponuję abyście wydrukowali, powiesili gdzieś w widocznym miejscu i zapamiętali to co dla Was przygotowałam w tabeli poniżej. 
A teraz Quiz

Zanim przejdziecie do uzupełniani ćwiczeń popatrzcie co macie po prawej stronie podręcznika s. 39 jest tam zasada, która mówi, że w zakończeniach tego typu wyrazów piszemy -ść                     
                                                    ZAPAMIĘTAJCIE!

Sprawdźmy co stałoby się gdybyśmy wpisali w wyrazie część końcówkę - ści = części  zauważyliście, że użycie zmiękczenia przez i - spowodowało, iż jedna część zamieniła się w kilka części . 

Zapiszcie to proszę w zeszytach:


Otwórzcie teraz ćwiczenia polonistyczne i uzupełnijcie je zgodnie z poleceniami.
Ćwiczenie 1.
Czy pamiętacie co to są wyrazy rymujące się? Oto przykłady:
RAMKA - KLAMKA
KŁOS -  NOS
Zróbcie ćwiczenie w ten sposób i sprawdźcie się tutaj:

Dalszą część ćwiczenia 1 zapiszcie w zeszycie:


Przypomnienie do ćwiczenia 2:

Ćwiczenie 3 i 4 
Odpowiedzi na pytania do tych ćwiczeń szukajcie w tabeli, którą dzisiaj Wam przesłałam.

PRZERWA!!!!!
Dzisiaj trochę muzycznego ruchu - pamiętacie? ruch dobry na wszystko, a w połączeniu z muzyką  😍😍😍😍😍😍😍Do dzieła.

                                         https://www.youtube.com/watch?v=UaVxb8JQowI

MATEMATYKA

Wykonajcie ćwiczenia zgodnie z poleceniami. Mierzycie się dalej z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100. 
Jestem bardzo ciekawa czy pamiętacie od czego należy zacząć np. ćwiczenie 2. Jeśli ktoś nie pamięta mała podpowiedź tutaj:

Widzimy, że w wazonie  jest 62 kwiaty razem. Widzimy też, że różowych kwiatów jest 41. Nie wiemy ile jest kwiatów czerwonych ?
Najprostszą drogą, aby się tego dowiedzieć jest zamiana dodawania na odejmowanie czyli:
62 - 41 = 21 - tu dowiedzieliśmy się ile jest kwiatów czerwonych i możemy tę cyfrę wpisać do                                                       czerwonego kwiatka 


sprawdzamy 
21 + 41 = 62 

Ćwiczenie 4.
Macie tutaj dwie możliwości:
1 - otoczyć w kółeczka 27 krokusów przedstawionych na rysunku i policzyć ile zostało nie otoczonych - będzie to liczba,której szukacie
lub
2 - w pamięci lub brudnopisie odjąć od 50 - 27 policzyć, i w pustą kratkę wpisać wynik tego co wyszło w obliczeniu. Sprawdzacie na rysunku.

Kolejne ćwiczenia rozwiązujecie w taki sam sposób. Czytajcie uważnie polecenia. 

Na koniec króciutkie ćwiczenie muzyczne. Otwórzcie link i zagrajcie całą gamę kilka razy. W tym tygodniu będziecie grać wyznaczone dźwięki. 
Pianino 
                                                           http://www.colorpiano.info/


ZADANIE DLA CHĘTNYCH

KONIEC !!!! 
Do jutra. 

ZADANIA OD PANI A. KAMIEŃSKIEJ - ŁAWECKIEJ

Pani Agnieszka przygotowała dla Was propozycje zabaw i aktywności, z których możecie korzystać w wolnym czasie. Znajdziecie tu wiele ciekaw...