Dzień dobry Kochani 🌞🌞🌞🌞🌞🌞
Witam Was w poniedziałek :)
Mam nadzieję, że odpoczęliście od obowiązków szkolnych, a weekend spędziliście kreatywnie.
Oskar z mamą znaleźli czas na zrobienie polecanych w piątek ciasteczek. Z jednym składnikiem od siebie. Wyglądają wspaniale.
Czy wszystko przygotowane do pracy? ZACZYNAMY !!!!
Temat dnia: Wiosenne kwiaty.
Przeczytajcie wiersz "Wiosna" na stronie 38 podręcznika.
Zwróćcie uwagę na nazwy roślin jakie w nim występują.
Przeczytane? Mam dla Was propozycję: przeczytajcie polecenie 6 na s. 39 podręcznika. Czy widzicie co jest tam napisane ?
Zamiast nauki wiersza na pamięć proponuję abyście wydrukowali, powiesili gdzieś w widocznym miejscu i zapamiętali to co dla Was przygotowałam w tabeli poniżej.
A teraz Quiz
Zanim przejdziecie do uzupełniani ćwiczeń popatrzcie co macie po prawej stronie podręcznika s. 39 jest tam zasada, która mówi, że w zakończeniach tego typu wyrazów piszemy -ść
ZAPAMIĘTAJCIE!
Sprawdźmy co stałoby się gdybyśmy wpisali w wyrazie część końcówkę - ści = części zauważyliście, że użycie zmiękczenia przez i - spowodowało, iż jedna część zamieniła się w kilka części .
Zapiszcie to proszę w zeszytach:
Otwórzcie teraz ćwiczenia polonistyczne i uzupełnijcie je zgodnie z poleceniami.
Ćwiczenie 1.
Czy pamiętacie co to są wyrazy rymujące się? Oto przykłady:
RAMKA - KLAMKA
KŁOS - NOS
Zróbcie ćwiczenie w ten sposób i sprawdźcie się tutaj:
Dalszą część ćwiczenia 1 zapiszcie w zeszycie:
Przypomnienie do ćwiczenia 2:
Ćwiczenie 3 i 4
Odpowiedzi na pytania do tych ćwiczeń szukajcie w tabeli, którą dzisiaj Wam przesłałam.
PRZERWA!!!!!
Dzisiaj trochę muzycznego ruchu - pamiętacie? ruch dobry na wszystko, a w połączeniu z muzyką 😍😍😍😍😍😍😍Do dzieła.
https://www.youtube.com/watch?v=UaVxb8JQowI
MATEMATYKA
Wykonajcie ćwiczenia zgodnie z poleceniami. Mierzycie się dalej z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100.
Jestem bardzo ciekawa czy pamiętacie od czego należy zacząć np. ćwiczenie 2. Jeśli ktoś nie pamięta mała podpowiedź tutaj:
Widzimy, że w wazonie jest 62 kwiaty razem. Widzimy też, że różowych kwiatów jest 41. Nie wiemy ile jest kwiatów czerwonych ?
Najprostszą drogą, aby się tego dowiedzieć jest zamiana dodawania na odejmowanie czyli:
62 - 41 = 21 - tu dowiedzieliśmy się ile jest kwiatów czerwonych i możemy tę cyfrę wpisać do czerwonego kwiatka
sprawdzamy
21 + 41 = 62
Ćwiczenie 4.
Macie tutaj dwie możliwości:
1 - otoczyć w kółeczka 27 krokusów przedstawionych na rysunku i policzyć ile zostało nie otoczonych - będzie to liczba,której szukacie
lub
2 - w pamięci lub brudnopisie odjąć od 50 - 27 policzyć, i w pustą kratkę wpisać wynik tego co wyszło w obliczeniu. Sprawdzacie na rysunku.Kolejne ćwiczenia rozwiązujecie w taki sam sposób. Czytajcie uważnie polecenia.
Na koniec króciutkie ćwiczenie muzyczne. Otwórzcie link i zagrajcie całą gamę kilka razy. W tym tygodniu będziecie grać wyznaczone dźwięki.
Pianino
http://www.colorpiano.info/
ZADANIE DLA CHĘTNYCH
KONIEC !!!!
Do jutra.








